Σελίδες

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

«Εμπνευσμένες καινοτομίες στη διαδικασία προσλήψεων στο Πυροσβεστικό Σώμα»

Άλλη μία νομοθετική ρύθμιση χωρίς διάλογο και δημόσια διαβούλευση, συμφωνία δεσμεύσεων και έργων και πυροσβεστικής λογικής.





Προς Αν. Υπουργό Εσωτερικών και 
Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Κ.Νικόλαο Τόσκα
Κοιν. Γραφείο κ. Πρωθυπουργού
Γραφείο κ. Υπουργού Εσωτερικών 
Πολιτικά κόμματα



Αξιότιμε κ.Αν.Υπουργέ

Προ ολίγων ημερών,  εκδόθηκε το Π.Δ. 44 /2016 που προβλέπει τα προσόντα, προϋποθέσεις, κωλύματα κατάταξης, κατηγορίες υποψηφίων και διαδικασία για την εισαγωγή στη Σχολή Πυροσβεστών και στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο και άλλες διατάξεις.
Για το εν λόγω θεσμικό κείμενο, βασικό για τον ίδιο τον χαρακτήρα του πυροσβεστικού προσωπικού, ακολουθήθηκε  σταθερά η ίδια τακτική «της μη επεξεργασίας της εισήγησής του από  θεσμικά συλλογικά όργανα του Πυροσβεστικού οργανισμού και η  απουσία δημόσιας διαβούλευσης».
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το αναμενόμενο, από τα αντίστοιχα της ίδιας τακτικής.
Πέρα από την παραπάνω συνολική διαπίστωση, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα ακόλουθα.
1.     Στο Άρθρο 3 του παραπάνω Π.Δ. προβλέπεται  ως ειδική κατηγορία των υποψηφίων για την Σχολή Πυροσβεστών οι Εθελοντές Πυροσβέστες του Π.Σ.που έχουν τριετή συνολική ευδόκιμη εθελοντική υπηρεσία, σε ποσοστό 5%.  Το συγκεκριμένο ποσοστό, σαφώς και είναι ελάχιστο, τόσο με την πρόβλεψη του ιδρυτικού για το θεσμό Ν.1951/1991 που προέβλεπε 20%, όσο και με την προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ  που προέβλεπε 10%. (http://www.enstoloi.gr/2015/01/blog-post_52.html)
2.    Στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται ως ειδική κατηγορία των υποψηφίων για την Σχολή Πυροσβεστών οι Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, σε ποσοστό 2%.  Η συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν προβλέπεται σε κανένα άλλο Σώμα των  Σ.Α. και Ε.Δ. ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία πρόσληψης δεν δίνει δυνατότητα στην εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2190/1994 όπως τροποποιήθηκε από το Ν.3647/2008. Ως εκ τούτου η συγκεκριμένη ρύθμιση εκφεύγει από την δική μας γνωστική αντίληψη. Η μόνη λογικοφανή εξήγηση είναι η προσμονή στην ενίσχυση του γονατισμένου  από τις μνημονιακές περικοπές  πυροσβεστικού μηχανισμού, από το  σύνολο των εκφράσεων της θείας δύναμης. Σε αυτή την κατεύθυνση σε νεώτερη τροποποίηση του εν λόγω Π.Δ. και με γνώμονα την συνέχιση ψήφισης μνημονίων από την ενεστώσα κυβέρνηση, θα πρέπει να προβλεφθεί αντίστοιχη ποσόστωση από Έλληνες πολίτες των 77 ετερόδοξων θρησκευτικών κοινοτήτων και των υπολοίπων 4 ετεροθρήσκων κοινοτήτων  (Βουδιστές, Ινδουιστές, Ισραηλίτες, Μπαχαι)   στην χώρα μας (7103/Α3/31-1-2012εγγρ.Υ.Π.Δ.Β.Μ.κ.Θ.)
3.    Στο άρθρο 6 που προβλέπεται η διαδικασία των προκαταρτικών εξετάσεων, στην παρ.4 που περιγράφονται οι αθλητικές διαδικασίες που καλούνται να περάσουν οι υποψήφιοι για τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, έχουν αφαιρεθεί  οι  εμβληματικές δοκιμασίες  του πυροσβεστικού επαγγέλματος, δηλ. η ανάβαση – κατάβαση σε ολκωτή πυροσβεστική   κλίμακα και το βάδισμα  σε δοκό.
Αξιότιμε κ Αν. Υπουργέ
Ο ουσιαστικός διάλογος και η δημόσια διαβούλευση στην παραγωγή θεσμικού έργου είναι  καταλυτικός παράγοντας αποτελεσματικότητας. Το Πυροσβεστικό Σώμα και η κρατική μηχανή έχει ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από την έλλειψή τους. Και από ότι φαίνεται θα συνεχίσει.